vrijdag 16 september 2011

Het schip en lading, the final countdown

Het Schip en de lading het project van stadskunstenaar Marten Winters kwam zondag, 11 september weer een stap verder. In februari van dit jaar heb ik een verslagje gemaakt van de bouwactiviteiten en op 11 september was het zover. Onder grote publieke belangstelling werd op spectaculaire wijze het schip van papier-maché over de muren van de oude gevangenis getild. 

De tewaterlating zelf kon ik helaas nier meer filmen omdat me accu van mijn camera leeg raakte. Maar ik vond het ook welletjes. Bijelkaar had ik bijna 6 uur achter het schip aangerend. Het uittillen was spectaculair en het transport fraai.                                                                                                                                       


De volgende dag vernam ik op het nieuws dat de boot water maakte. Vrijwilligers zouden al pompend de nacht in het ruim van het schip hebben doorgebracht. De dag daarop werd hij voor nader onderzoek weer uit het water getild. Dat is het laatste dat ik vernomen heb over het project.
wordt vervolgd
De gebruikte muziek: Bar Kokhba. Het middenstuk is van de the Cracow Klemzer Band een Balkan Dance

Geen opmerkingen:

Een reactie posten