vrijdag 18 november 2011

De aankomst van Sinterklaas 12 november 2011

Na mijn verslag van de Sinterklaasintocht van vorig jaar, bleef ik me één brandende vraag zitten? Waar stapt Sinterklaas op? Het lijkt me niet handig om de boot te laten vertrekken vanaf bijvoorbeeld de Willemskade. Kleine kinderen die in de veronderstelling verkeren dat Klaas in Spanje het ruime sop kiest, zouden hem daar per ongeluk kunnen zien opstappen.en even later met het hele zaakje weer in de Prinsentuin zien uitstappen.

Klaas vertrekt bij de Schenkenschans en moet dan nog een eindje per schip de stad door alwaar de juichende menigte aan de walkant hem uitbundig verwelkomt. Mijn eigen Klaas herinneringen had ik al aan dit dagboek toevertrouwd. Maar er zijn  nog de Klaasherinneringen die ik deel met mijn eigen kinderen. 
Die zijn echter beperkt. Toen de jongste nog een peutertje was viel hun gezin uiteen door echtscheiding. Alhoewel ik nog wel met ze in de Prinsentuin heb gestaan kan ik het me slecht herinneren. Klaas, Kerst en Oud en Nieuw werden meestal in januari gevierd. Ook leuk. Gaf wel een beetje een oorlogsveteranengevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten