dinsdag 2 augustus 2011

Need for speed painting, Leeuwarder Dagboek 122-2

Ondanks de ingevoerde zomerstop heb ik toch een aantal evenementen bezocht en een verslagje van gemaakt. Het meest recente betrof : Speed Race Painting. Het spektakel werd gehouden in de onlangs verbouwde parkeergarage onder het Zaailand.

De organisatie is me onbekend, echter daar de openingshandeling door Cultuur Wethouder Isabelle Diks verricht werd, doet het vermoedde rijzen, dat de gemeente er iets mee te maken heeft. De al dan niet tijdelijke kunsttoepassingen van de Isabelle bezorgen menig Leeuwarder nog steeds op zijn tijd een woelige nacht. Zo hadden we enige tijd terug het spiegeleieren kunstwerk op het Zaailand. Vrolijk kunstwerk, mooi vanuit een satelliet waarneembaar. Alleen zonder zonnebril over het Zaailand lopen was niet meer mogelijk. Of je nu bij de kapper zat, bij de supermarkt of gewoon op de hoek van straat; iedereen leek gebukt te gaan onder de vraag, ‘wat heeft dat wel niet gekost’? Speed Race Painting is stellig goedkoper. Een paar vellen papier en flessen plakkaatverf kunnen de kop niet kosten en je hebt er toch een heel spektakel voor. Bovendien al dat gezeur over wat het dan wel of niet zal kosten, word ik de laatste tijd niet goed van. Wat me ook niet al en geheel duidelijk is, betreft de vraag of het nu kunst is, of gewoon een leuke toeristen trekker. Maar we houden er wel een heel groot schilderij aan over. Ik ben benieuwd.

Gebruikte muziek: Link Wray & His Ray Men - Jack the Ripper en Dick Dale & his Del-Tones - pumpkin and honey bunny, misirlou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten