dinsdag 7 juni 2011

Het Fries Straatfestival 2011



Wederom had het Straatfestival te kampen met donker en regenachtig weer. Evenals vorig jaar signaleer ik spatters op de lens. Wat jammer is. Maar niemand liet zich hierdoor tegen houden. Zowel de theatergezelschappen en het publiek niet, dat in grote getallen toegestroomd was. Het Straatfestival vind ik verre weg het leukste evenement van het jaar. Bewonderenswaardig vind ik de aandacht en het werk dat aan de kostuums en de hele entourage besteedt is. Temeer omdat het geheel zonder winstoogmerk plaats vindt. Lijkt me trouwens ook niet niks om met een pak met een 2 meter lange draken kop door de stad te sjouwen. Of op stelten. Wat dat aan gaat lijkt het festival soms wel wat op carnaval.
De gebruikte muziek is van Frank Zappa. Wat me opvalt is dat muziek uit de jaren 60 vaak veel vrolijker is dan wat daarna kwam. Ik had wel wat problemen met beschadigde mp3 bestanden. Zodat ik er later weer aan moest gaan sleutelen. Dat is misschien wel te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten