maandag 11 januari 2010

IJzel in het Leeuwarderbos





Omdat ik de afgelopen tijd veel sneeuwtaferelen in de stad heb gefilmd. Leek het me op zijn plaats ook eens buiten de stad te kijken. 
Het was de moeite waard. Het Leeuwarderbos zag er uit als een reusachtige kerstkaart. Ik had geluk. Het was een van de spaarzame zonnige dagen. De ochtendmist was net opgetrokken en liet ijzel na op de bomen. Het vroor een graad of 3. Veel mensen waren er met de camera op uitgetrokken. De sneeuw glinsterde in de zon en de Schotse Hooglanders waren erg intrek bij de fotografen.

De dag ervoor had ik een bezoek gebracht aan het  Bos van Epey ofwel de Vijversburg. Omdat het sneeuwde en er een stevige Oostenwind stond ben ik maar met de bus gegaan, Jammer want ik had graag even in de Groene Ster gekeken. Ik had begrepen dat de drol van Wim T. Schippers,  Stationnement gênant' er nog steeds zou staan. En ja hoor. Hij is echt reusachtig en helemaal onder de sneeuw, wat het geheel wat vrolijker maakte. De 4 en halve meter hoge kunststof drol is er vorig jaar vanwege de tentoonstelling 'Vijversburg VI  geplaatst. Schippers bood het onlangs te koop aan, tegen elk aannemelijk bod.
De muziek die ik gebruikt heb komt uit de film “Snow falling on cedars” van de componist James Newton Howard. Ik heb eerder muziek van hem gebruikt. Hij is minder bombastisch dan de meeste filmmuziek componisten. Spiritueel. Met veel ijle vioolsolo’s en uitermate sfeervol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten