zaterdag 26 mei 2012

Wederom Bloemenmarkt



De vaste jaarlijks evenementen heb ik eigenlijk een beetje gehad. Dus dit jaar geen Koninginnedag en geen Straatfestival. Uitzondering maakt de jaarlijkse bloemenmarkt op Hemelvaartsdag. Maar dat heeft te maken met de ontruiming van het Occupykamp aan de Lange Marktstraat. Nu had ik zelf al een beetje geredeneerd, dat het niet verstandig zou zijn om op die plaats langer te blijven staan. Het was me opgevallen dat de publieke opinie steeds negatiever werd. Terecht dus dat ze stoppen en proberen om de boodschap op een andere manier aan de man te brengen. Ik vond Occupy een beetje zweverig, maar het lijkt me wel zinvol dat er mensen blijven vertellen dat we met ze allen opdraaien voor het gegraai en gesjacher van de banken. Daar hoor ik nog steeds te weinig politici over. Het is kennelijk makkelijker de AOW-leeftijd op te schroeven dan de bonuscultuur aan te pakken of er voor te zorgen dat onze pensioenen waardevast blijven.

















gebruikte muziek is van Koby Israelite en komt van de CD, Dance of the idiots

Geen opmerkingen:

Een reactie posten